Sjekk først at signalkabelen inn til modemet ikke er løs (skru til både til vegguttaket og inn i modemet)
Mange feil løses ved å resette modemet – bruk reset-knappen. Resetknappen finnes som regel på baksiden av modemet inne i et lite hull. Bruk en kulepennspiss, binders e.l., trykk inn og hold knappen inne et sekund og slipp. Da ser man at lysene i modemet slukker, deretter begynner å blinke før de lyser fast igjen.
Hvis lyset/lysene for US/DS lyser fast, så skal modemet ha nettforbindelse, hvis det blir stående å blinke så må man ta kontakt med oss
Erfaring tilsier at de aller fleste feilsituasjoner – problemer med hastighet, ustabilitet osv – henger sammen med trådløs tilkobling. Sjekk alltid linjen med kablet forbindelse (nettverkskabel) mellom modem og f eks pc.
Det ligger veldig gode beskrivelser og gode tips på www.wifisentralen.no.
Vi bidrar også gjerne med hjelp og tips til feilsøk o.l. Ta kontakt med oss på telefon 648 08 456 på hverdager kl. 09-15.
Alle som leverer hovedfiberlinjer har avsatt bestemte tidspunkt hvor de kan utføre vedlikehold. Vår leverandør har slike generelle vedlikeholdsvinduer på mandager kl. 00-06. Arbeid som utføres innenfor dette tidspunktet (som betyr nedetid for oss og for våre kunder) får vi ikke varsler om. Hvis nettet blir borte rett etter midnatt natt til mandag så kan man anta at det skyldes vedlikehold hos vår leverandør. Som regel går det lang tid mellom hver gang de trenger å gjøre vedlikehold, men det KAN også skje at et større vedlikehold må utføres flere mandager på rad.